Törökbálinti Horgászpark – 2024.04.06.

Régóta meg kellett volna már látogatnom ezt a tavat. Az tartott vissza, hogy egy barátom azt mondta, hogy rengeteg halat lehet itt fogni, de csak kishalakat. Nosza, próbáljuk meg, hátha van benne nagyobb is!

A TÓ MEGKÖZELÍTÉSE

A tó Pest megyében, Törökbálint mellett található, mindössze 15 km-re Budapesttől. Ráadásul az autópálya mellett, így a kora reggeli órákban – főleg hétvégén – akár 15 perc alatt elérhető.

A TÓ ISMERTETÉSE

A tó meglehetősen nagy: kb. 1300 méter hosszú, a legszélesebb pontján pedig közel 400 méter széles. A vízfelület 29,8 hektár.

Három oldalról ipari-kereskedelmi környezet veszi körül. A déli oldala csendesebb, itt sétány és szántóföldek vannak. Mindkét oldalról horgászható, de a sétányra gyalog kell beköltözni. Az északi oldalra viszont be lehet hajtani autóval. Az úttól a partig 10-25 méter között változik a távolság, nem kell tehát messzire cipelni a felszerelést.

Az északi oldalon 35 horgászhely van, egymástól átlagosan 35 méter távolságra. Véleményem szerint max 4 bottal lehet egy helyen kényelmesen horgászni. Stégek nincsenek, de a part stabil, és nem nagy a part és a víz közötti szintkülönbség, legalábbis most tavasszal.

Szép a part, sok a fa, van bőven árnyék. Ahol nincs fa, ott pedig be lehet húzódni a faház teraszára, itt a nap és az eső elől is elbújhatunk.

SZÁLLÁS, TOALETT, TISZTÁLKODÁSI LEHETŐSÉG

Az északi parton minden horgászhelyhez van egy kb. 3×4 méteres faház. Bútor nincs benne, bojlis ágyat kell vinned. A ház bérleti díja napi 4000Ft. De sátorozhatsz is, az díjmentes. A parton több helyen van mobilvécé. Fürdési lehetőség sajnos nincs, mert nem áll rendelkezésre vezetékes ivóvíz és csatorna. Ha több napra jönnél ide, és szeretnél tisztálkodni, hozz magaddal egy kemping tusolót, és kannában vizet is.

SZOLGÁLTATÁSOK

A halőrházban van egy nagyon korrekt büfé, ahol üdítőital, kávé, sör, rövidital, jégkrém, chips mellett horgász aprócikkek, élő csalik, etetőanyagok, bojlik kaphatók. Áram a horgászállásokon nincs. Ha az etetőhajót, fejlámpát, telefont kellene tölteni, azt a halőrházban díjmentesen töltik. A déli partra való beköltözéshez 30db kiskocsi áll rendelkezésre, ezek használata díjmentes, ha azonnal visszaviszed.

NYITVA TARTÁS, JEGYÁRAK, ELÉRHETŐSÉG

A tó 0-24 óráig nyitva van, de érkezni természetesen csak napközben lehet. Jegyárak 2024-ben:

Nappali jegy (06.00-18.00 h-ig):               4000 HUF
Éjszakai jegy (18.00-06.00 között):          4000 HUF
24 órás (06.00-tól vagy 18.00-tól):           6000 HUF

A tónak nincs honlapja, Facebook oldala: https://www.facebook.com/torokbalintihorgaszpark

A halőrház telefonszáma: +36 (70) 366 1100

HALÁLLOMÁNY

A halállomány legnagyobb része ponty és dévér, de találhatók benne amurok és ragadozók is. Ha valaki harcsázni szeretne, azt előzetesen egyeztetni kell, és a szabályokról tájékoztatást kell kérni a halőrtől. Ugyanez vonatkozik a pergetésre is, ami csak szezonálisan engedélyezett.

A HORGÁSZAT

Pontosan 6-ra érkeztem a kapuhoz. Ezt abban a pillanatban meg is bántam, mert legalább 12 autó állt előttem. Azonban nagyon gyorsan és profin zajlott a beengedés és jegykiadás, meglepően hamar bejutottam. Helyet nem foglaltam előre, fél napra talán nem is lehet, ezért azt kaptam, ami jutott: a 6-os állást. Ehhez kb. egy kilométert kellett gurulnom a tó melletti földúton.

Panoráma felvétel a 6-os állásról, ahol horgásztam.

Ezúttal is azzal kezdtem, hogy a hajót a radarral és a GPS-el felszerelve vízre tettem, és feltérképeztem az előttem lévő vizet. Meglehetősen sekély volt, de ez így tavasszal nem is olyan nagy baj. A tó közepén sem volt 1,6 méternél mélyebb. A meder teljesen sík, enyhén iszapos itt. Mivel törést nem találtam a tó közepéig, azon túl pedig a szemközti verseny miatt tilos volt húzni, azokat a pozíciókat mentettem a GPS-be, ahol halakat láttam.

Egy bojlis és egy magvas etetést alakítottam ki 102 és 105 méterre. Előbb a bojlit húztam be, majd a tigrismogyorót. Ekkor már 8 óra volt. Alig vettem ki a hajót a partra, a tigrismogyorót azonnal elhúzta egy hal. Egy 5,30kg-s pontyot sikerült merítenem. Fél kilenckor letelepedett mellém egy feederes horgász, ő is azonnal fogott egy 7 kilós pontyot.

A továbbiakban sem kellett túl sokat várni a kapásokra: a behúzás után 20-30 percen belül jött a kapás a magvas etetésről, de csak hasonló méretű halak jöttek.

A bojlira 10:50-ig kellett várnom. Nagyon jól húzott a hal, örültem is neki. Azt hittem egy nagyobb ponty, de kiderült, hogy egy 4kg körüli tok. Őt nem fotóztam le, mert ki sem vettem a vízből. A merítőben könnyedén megszabadítottam a szakáll nélküli horogtól, lefertőtlenítettem, és már engedtem is vissza. Így nem kellett a szokásos módon dajkálni, azonnal el tudott úszni.

Az ötödik ponty után már szerettem volna lassítani, és szelektálni a nagyobbak közül. Mindkét horog mellé dupla 20-as bojlit tettem fel, egyikre Yodát, a másikra Tüzes barackot. A kapások lelassultak ugyan, de a méret nem növekedett. Ezek a halak simán felvették a dupla 20-ast. A legnagyobb hal az utolsó lett, 7,5kg-val, délután kettőkor.

Ekkor már eléggé fáradt voltam, és úgy éreztem, hogy nagyobbat már nem fogok ma. Talán még nem is nagyon táplálkoznak a legnagyobbak. Elkezdtem összepakolni, mert még fotókat is akartam készíteni a parton. Így zártam a napot:

Törökbálinti Horgászpark

14:05 7,50 ponty
Összesen 53,05 kg

ÖSSZEFOGLALVA

A tópart szép, rendezett. Ekkora tónál azt gondolná az ember, hogy nincs nagy halsűrűség. Hát vagy mégis az van, vagy csak nekem volt nagy szerencsém, mert jó helyre ültem. Szemközt freestyle method feeder OB verseny volt. Nem akarom magamat hozzájuk hasonlítani, hisz egyrészt más módszerrel horgásztunk, másrészt ők profik, és pedig csak kedvtelésből horgászom. Mindenesetre figyelemreméltó, hogy a legjobb szektorban átlag 48,6kg-t, de a leggyengébb szektorban is átlag 34,5 kg-t fogtak. Szóval valószínűleg valóban sok hal lehet a tóban, és aznap nem volt nagy különbség a szektorok halsűrűségében sem.

A tógazda szerint a pontyok legnagyobb része 5-8 kg közötti. De vannak szépen 10kg feletti példányok is, sőt tavaly nyáron fogtak itt egy 21kg feletti öreg pontyot is.

Szinte csak jót tudok mondani a tóról, sőt a halőrökről is. Profik, gyorsak, és segítőkészek. Egyetlen hátránya van a tónak: a halőrháztól távoli állásokhoz túl közel van az autópálya. Ezt megszenvedtem 2020-ban a Battyán Carp Lake-en is, amikor 80 méterre horgásztam az M7-estől. A zaj miatt inkább a halőrházhoz közelebbi (kb. 21-35.) állásokra érdemes helyet foglalni. Itt az autópálya is messzibb van, valamint a növényzet és az épületek is jelentősen csillapítják a pálya zaját. Mindenesetre egy 12-24 órás örömpecára bármikor szívesen kijönnék ide máskor is, hátha sikerülne megcsípni egy vagy két 10+-os pontyot.

Görbüljön!

Tősér Sándor

Oszd meg barátaiddal a Facebook-on!